Sunday, November 16, 2008

Homesweethome


Warning: post ini PANJANG, tidak perlu susah2 nak baca kerana tiada apa yg penting di dalamnya..jgn kata saya tidak warning dulu sebelum bace…

Sepanjang minggu ni, mrupakan minggu yg..
Paling mnguji kesabaran aku spanjang di KMS ini
Berita tentang yang itu, kini telah dpt diterima dgn tenang
Mungkin pada pndapat aku dan rakan, apa yang kami lakukan itu betul,
tetapi tidak pada sesetengah pihak..namun,
rasa kurang senang itu terbit jua tanpa dapat ditahan..
kadang kala agak terasa hati dgn apa yg telah dlakukan oleh insan yg kita hormati.mungkin ada hikmah di sebaliknya..
tidak mengapalah tentang yang itu..kami akan lakukan apa yg sepatutnya selepas ini..

terima kasih buat semua guru2 yg mengambil berat terhadap diri ini..
kalian sangat baik..aku sangat terharu dan hargai dgn sikap kalian..
agak malu juga, kerana telah menangis di khalayak ramai..
takpelah, selepas ini diharapkan perkara itu tidak berulang
dan aku akan berusaha agar tidak menumpahkan air mata di depan orang ramai lagi


minggu ini juga menjadi pengajaran buat aku supaya tidak menuturkan kata sesedap hati tanpa memikirkan perasaan orang lain..saya tahu kamu tidak bersalah, cuma apabila syaitan menusukkan jarumnya, mmbuatkan jiwa ini serba kacau dan terkeluarlah perkara2 yg tidak sepatutnya..
terlajak perahu boleh di undur..terlajak kata..hurmm..
seribu kemaafan ditujukan khas buat sahabat itu..
ya, kamu telah menerima kemaafan saya tempoh hari,
cuma, rasa menyesal itu wujud juga..minta maaf sekali lagi ya..
kamu sahabat yg sangat baik..kamu juga merupakan guru biology,
chemistry,math yg sgt baik kpd saye..

minggu ini juga IOC telah brlangsung..hari yg sama aku tahu tentang berita itu..sejam sebelum tibanya giliran aku utk rakaman IOC..aku tahu, IOC yg telah selesai itu tidaklah sebaik yg aku harapkan..sedikit gugup dan gelisah dgn apa yg terjadi…maafkan saya cikgu, kerana tidak dapat berbuat sehabis baik ketika itu..

pada hari jumaat , report G4 harus dihantar dan test BIO juga pada hari yang sama..
mula menaip report G4 seawal 5 pagi itu, dan syukur..dapat juga di print pd pukul 6.30pg..selepas itu, terus membaca topik2 utk test BIO yg akan diadakan pd pukul 2.30 ptg itu..selesai saja test BIO, terus bersiap2 pulang ke rumah..sorang2 menaiki teksi pada pukul 4.40 ptg..
sampai di rumah pada pukul 7.30mlm..


sebenarnya, aku mengharapkan hujung minggu ini, dapat dihabiskan di rumah sejak mndapat berita itu lagi..untuk mncari ketenangan di rumah di samping dapat menghabiskan masa bersama keluarga tersayang ..
memang bnyak kerja yg perlu disiapkan, dan oleh sebab itu, aku balik rumah untuk satu malam shaja..tambahan pula, banyak barang yg trtinggal di rumah pada minggu lepas, seperti baju, seluar, tudung dan paling penting ialah nota biology utk final exam nanti..
tetapi, kepulangan kali ini telah di salahertikan kerana
hendak mngambil yang “itu”.. mama pun mngatakan demikian..
tolong laa..weekends sebegini, memang tidak ramai yg pulang ke rumah.
oleh sebab itu aku nak lari jauh dari semua itu.walaupun seketika..
manalah aku taw, benda “itu” sampai pada waktu2 begini pula..
memang la excited dpt benda yg sedemikian, tetapi tidaklah semata2 aku nak balik sebab itu..

biarlah, ini yg kpulangan yg last, sebelum bermulanya final exam untuk SEM ni..
lagipun bila pulang, aku dapat makan yg sedap2 spt masakan mama tadi…
kan seronok dapat balik rumah..rasa agak beruntung juga kerana jarak antara seremban dan rawang tidaklah begitu jauh..bila menatap wajah2 mereka di rumah, terasa semangat yg sedia ada dapat dipulihkan semula..

aku tahu, post ini agak pnjang aku membebel..biarlah..dan post kali ini mungkin agak berbeza dgn yg sebelum2 ini..mungkin dari sudut struktur ayat atau apa-apalah..

final exam tinggal berapa hari saja lagi..ok..alicia telah dengar seruan untuk dia study..dan dia akan pergi jauh buat seketika…
oh ye..terima kasih buat sesiapa yg sudi baca hingga ke ayat2 terakhir ini
selamat tinggal
papai~

p/s-menaip post ini sambil mendengar lagu hattan..berjudul datang dan pergi
“suka dan duka, tinggal hanyalah kenangan,
datang dan pergi sesuka hati..menyusuk di jiwa ini
hingga di mana ianya akan berakhir…”
bla..bla..bla..~~..pegi dengar lgu tu sendiri..
huhu…

-off-

5 comments:

ARC said...

xpanjang mane pon post ni...slambe je bace...

kalau view my page, baru tau panjang tu ape =D

alicia keys said...

i said it bcoz if u look to my previous post, diz post tak pnjang as before laaa

ARC said...

oooooooooo.....

shimohira's said...

hoho..panjangnye cite ko.. teharu aku.. tp "itu" tu ape bende? hoho

alicia keys said...

shira= terharu eyh..huhu.. ko jgn homesick2 lg taw..
erm..."itu" adalah sesuatu yg dikirimkan dari seseorang yang jauh...