Thursday, February 12, 2009

al-kisah buah zaitun..

semalam aku & rab pegi joging..
macam biasalah..2 in 1..
sambil joging, kire on the way pegi seremban parade tu..
tak pun singgah bistro, or keluarkan duit or
tengok2 barang or beli brg2 makanan..

entah macam mane boleh lupa, klu nak kuar jog tu..
aku mesti ingatkan diri aku jgn bawak duit lebih dari RM 5..
sebab nanti mcm2 la aku nak beli kat SP tu nnt..
tapi smlm, aku bawak gak lebih..
so, lepas beli roti canai kat mamak bistro tu..(sebab ptg smalam tak mkn ayam)
aku temankan si rab beli brg2 makanan die...
huaa2..tibe2 aku trnampak 1 jenis makanan yg aku agak teringin makan seyh..
seriously aku teringin..terus capai je bende tu..
sbb aku fikir, drpd beli chocolate yg menggemukkan,
lebih baek beli bnde tu..
hahaha..sampai2 kat kaunter..akak tu tanye..

cashier: ape bende ni dik??
aku: ni namenye buah zaitun kering..
cashier:sedap ke??..ape rase die??
aku: rase cam lemak2 sket..hehe..takde la..(dlm hati aku berkata-kata gak: mestilah rase bende ni sedap, kalau tak buat apa aku bazir RM 6.90 untuk beli bnde ni yg byk ni je..)
cashier:oohh...

so, dgn murah hatinya..lepas bayar bende tu..
aku bagi la akak tu rase 2-3 ketul..haha..
muke die berkerut-kerut mase makan..
takpelah..at least, die dah kenal & dah taw cmne rase buah zaitun kegemaran aku tu..

4 comments:

...sarah n... said...

bailnya anda...


huhu...

mahu mntk keje part time kat seremban parade lah mcm ni...jadik cashier oke je..heh...

nak2 pulak jumpa pelanggan mcm ni...

..alicia-rnro.. said...

haha..aku bagi die try makan sbb muke die cam tringin sgt nak taw tu bende ape..n ape rase die..
nak tergelak pon ade mase die makan bende tu..sbb die ingat bende tu sedap sgt kot..haha..

...sarah n... said...

hahahaha...


abeh??? xsedap ke?

..alicia-rnro.. said...

for me, of course the taste is sooooo good..
but for the cashier, based on her expression, i guess it is the other way around...