Friday, September 25, 2009

::aidilfitri::syawal::raya




memandangkan ini raya yg last sebelum aku berangkat ke nw zlnd pada tahun depan, of course la aku berasa mahu beraya sakan tahun ini....
aku puas hati raya tahun ni..antaranya sebab:

::sehari sebelum hari raya, keluarga sebelah papa ada buat masak2 beramai2 kat umah nenek..kami bakar masak dan bakar lemang sendiri, masak rendang dalam kawah besar, anyam ketupat ramai2..wahhhhh.aku rasa sangat seronok bila berkumpul ramai2 begitu..ada keluarga pak andak, mak ngah, maklong, pak itam, pak usu, pak uda(gelaran untuk ayah aku la tu), mak teh..

::lepas penat2 memasak dari pagi sampai la petang, kami siap2 berbuka puase ramai2 pula..lepas tu ada takbir kat umah mak ngah yg hanya bersebelahan dgn umah nenek..

::dapat sembahyang raya kat surau kampung..tahun2 yg lepas tak dapat..
aku dgn adik gurl jalan kaki sama2 pegi surau..n of course la rasa sebak jugak kan, entah bila dapat peluang cmni lagi..

::sesi bermaafan macam biasa laa dekat semua ahli keluarga due2 belah papa n mama..
ade juge sesi bergambar..tahun depan maybe berair kot mata if tengok semula gambar2 ni kat sana nnt..huhu~

::dapat pergi lawat kubur atuk..ramai2 pergi satu family baca yasin kat sana..kubur tu sesak n jem la jugak jalan area2 situ..

::dapat beraya dengan sanah..!!yeaaaa...tahun ni dia balik dari mesir..rindu gile die..dapat gak kami beraya bersama(sepupu aku paling rapat, dia la)..next year aku fly, entah bila lagi dapat jumpaaaaa..waaa..last aku jumpa die before ni masa form 3, kat mrsm transkrian..dia wakil maktab dia bersyair....

::dapat beraya dengan kawan2 sg choh..hoho~berbelas2 umah aku pegi..bukan dalam sehari laa..ade la dalam beberapa hari beraya..dulu duduk asrama, tak dapat la join diorg sangat, skang ni dpt la jumpe n tukar2 cerita diorang sekali...yelah..lepas ni, tak dapat jumpe dah..wuwuwu~

No comments: