Showing posts with label photos. Show all posts
Showing posts with label photos. Show all posts

Wednesday, September 5, 2012

wall


Setiap kali mula sem baru, iaitu sejak first year lagi memang aku letak planner uni (planner uni ada dua bahagian, sebelah untuk semester I pastu sebelah lagi untuk semester II). So, untuk final semester  pun aku buat benda yang sama. Tapi. Setiap kali bangun tidur, aku tengok benda tu aku jadi stress. Memang la, macam yang sebelum2 ni, fungsi planner tu, nak kasi nampak sikit ape benda assignment yang nak kena anta next week, next month bla bla segala. But this time, it is not the same. Aku stress sebab for this time, fungsi planner tu macam dah bukan untuk ingatkan aku tarikh2 untuk hantar assignments. Tapi macam nak ingatkan aku, masa yang tinggal untuk aku stay kat Auckland dah makin suntuk.

Then aku tanggalkan planner tu.Aku print tarikh penting nak hantar assignment dan lekat kan camtu je kat dinding. Oh ye.Lekat gambar-gambar lain jugak supaya bila bangun tak stress macam tengok planner sebelum ni.


Thanks for reading.Have a nice day :)

Wednesday, June 27, 2012

wordless wednesday




ALL THE BEST!!
Umno Auckland Bersatu 12
1-5 July 2012
Christchurh
:)

Wednesday, June 20, 2012

wordless wednesday



 :: frisbee friendly between Umno Auckland Grey Wolves vs The Underground Legacy.
Grey Wolves wins, 7-6
(copy and paste dari group facebook Bersatu 2012 yg diupdate oleh Syafik)

Tuesday, May 29, 2012

random

comey la mama gune henfon baru.hihi.


ok.curik dari instagram 


yup.dan curik lagi dari Lyn. 



hoh.serious eh muke capik time meeting Bersatu.haa.nampak tak tu total $260. T__T
eh.pesal tetiba Sun ada cakap kat depan plaks tu.dah la datang meeting lambat. :P


haha..mereka berdebat/berbahas tentang undi pos :P team pembangkang menang. 



eh.kasut kita lebih kurang la :P

ada 6 kot total whiteboard kat depan tu. Arkadii, (nama lecturer maths 328) please jangan buat soalan exam yang susah2 ye.saya takots bangat subjek ni 




Wednesday, March 21, 2012

wordless wednesday



Time is your most precious gift,
you only have a set amount of it.
That is why the greatest gift you can give someone
is your time.

#nowplaying Sunshine by Lil Flip

Sunday, February 19, 2012

lantern festival 2010 & 2012

semua gambar time lantern festival 2010 ialah yang belah kiri, kecuali gambar yang kedua tu.


gambar sebelum bertolak ke lantern
2010: depan HUIA
2012: dekat federal street


pintu gerbang masuk pun still sama.


still tanam padi yang sama.


lembu kuning dan kanak-kanak riang yang sama.


tanglung di pokok masih yang sama.

naga kuning yang sama.

bulan dan bintang yang sama.


dinding merah yang sama.

pakcik yang sama.



huuuu.almost everything are still the same.

cuma ada la beberapa yang baru macam:



ada naga pink sebab tahun ni tahun naga ek.

oh.menyesal tak beli murtabak ni sampai dua hari tu.huu.

Saturday, November 19, 2011

coromandel


dari auckland, naik kereta ke coromandel tu ada la dalam 3-4 jam camtu.
jalan bengkang bengkok, pening gak la sikit2.

on the way ke coromandel tu, singgah air terjun kejap.



rasa macam tempat tu cantik je, kitorang stop kereta,
amik gambar kejap.sambung perjalanan balik semula.


picnic sekejap kat padang ni before jalan kaki ke Cathedral Cove.
45 minit jugak la jalan kaki ke sana.penat, tapi berbaloi.



ni pokok yang ada sepanjang perjalanan ke sana.
i love this purple flower.

taraaaa..dah sampai :)


nama pantai ni Hot Water Beach

Wednesday, September 28, 2011

Day 08 - A picture that makes you laugh.

ingat tak ada gambar tangan si kecik dalam post ini ?
so, inilah gambar budak tu:


hak3..bukan sahaja budak tu comel, tapi buat aku tergelak-gelak.
oh sangat comel la bila budak2 kecik ni bila bercakap guna Kiwi accents.like seriously sungguh cute.adoi..antara benda yang buat aku gelak pasal budak ni,

afrina: my name is afrina, but my malay name is adik. they call me adik.
me: really?then how to spell your name?
afrina: A.F.R.I.N.A
me: wow.you are smart girl. how to spell your malay name "adik"?
afrina: i dont know (sambil buat muka comelllll sangat.aiyor)


dia memang sangat yakin yang nama dia "adik" dalam malay.hahaha~
aku ada simpan dua video dalam hp sebab nak tengok perangai dia yang comel ulang2~
pastu gelak sorang2.

Thursday, September 15, 2011

Day 07 - A picture of your most treasured item

sambungan dari post ini


okey.tipu je.
bukan objek dalam gambar di atas yang paling berharga.

ya, memanglah aku sayang habis kat ipong 4 ni..sebab yelah.
lama gak decide nak beli or tak kan hari tu..haha~

tapi, sebenarnya, benda yang aku paling sayang ialah:
..
....
.......

taraaaaaaaaa.....

Friendship isn't a big thing - it's a million little things.

Friends are relatives you make for yourself.


hihi~ yup2..nilai persahabatan dengan diorang bertiga ni lah yang buat aku rasa special sangat sangat taw.yelah..sejak kat KMS kami semua kenal as classmates, then kat auckland kawan coursemates lepas tu second year ni dah duk serumah plaks..insyaallah tahun depan pun serumah gak :)

thanz for everything ye housemates sekalian
.ena.diba.qila.
korang memang best.
=)

Friday, August 12, 2011

#NewTwitter


taraaaaaa~itu diaaaaaa..twitter dah transform kan sendiri jadi new twitter..selame ni die duk tanye je, nak tuka twitter baru tak?aku klik la tidak..tak mahu tukar.
dangs.alih-alih, die tukarkan je sendiri.cis2~

kacak gak twitter baru kat komputer ni.haha~
selama ni log in twitter bukan dari komputer..so, memang tak perasanlah.

hurmm..pinky tak sihat lagi..huhu~merajuk sebab ada baby baru la tuuuu.. T_T

Saturday, July 2, 2011

Day 06 - A picture of a person you'd love to trade places with for a day

sambungan dari post ini

ermm.
bley tak yang ni takde gambar??
sebab aku rasa best jadi diri sendiri boleh??


yup.memang la kadang kadang ada je terpikir,
nape la aku tak cantik macam orang tu,
kaya macam orang ini..tapi bila aku pikir2 balik..
aku gembira je dengan life aku.walaupun takde la best mane pun.
bersyukur.
Someone will always be prettier
Someone will always be smarter
Someone will always be younger
But they will never be you.

Friday, June 24, 2011

Day 05 - A picture of your favorite memory

sambungan dari post ini




hehe..mase kecik kecik dulu..suka sangat time birthday diri sendiri taw..
yelaa..dapat hadiah.ada kawan2 datang umah, dapat potong kek besar...heee~
suka sangat okeyy!!..setiap tahun kot nanti kek bentuk nombor umur kite..
thank you mama papa..bila ingat semua tu, senyum sorang2..

bersama arwah atuk..


seeeeee..saye senyum lebar betol time potong kek!!.haha..
hahahaha...memang favorite memory laaa..