Wednesday, July 20, 2011

kelas.

hari ni hari ketiga minggu pertama semester baru.

haha..actually, before pergi berjalan-jalan yang cuti tiga minggu tu aku dah setelkan enrolment semua tu, dah pilih subjek apa, subjek itu ini, susun semua baik-baik.

alih-alih, hari pertama kelas masuk klas maths 3**. masuk kelas tu, aku cuaks..bukan kelas mengira, tapi kelas mengarang essay dan berbincang dalam kumpulan tentang sistem pendidikan maths..aaaaaaaa~okey..aku drop subjek tu..sebab nanti final memang mengarang 100% which is benda yang memang menakutkan aku..plus, kena bekerja dalam kumpulan untuk dapat markah lain plus setiap minggu dapat material tebal kena baca..ayat dan more ayat kena baca dan kena fahamkan..tak mahu.

hari kedua bila dah drop maths 3** tu, aku try la masuk kelas stats 1** tu..sekali lagi, tak nak..sebab kena buat report, baca surat khabar nz segala bagai..lecturer kata ini bukan kelas mengira..ni kelas untuk kupas isu tentang isu-isu survey statistik segala..aaaaa..sekali lagi, aku drop subjek tu..

pening.yup..memang pening untuk memilih, menyusun merangka jadual sendiri..
clash sini sana..nak subjek itu dan ini..tak nak yang itu ini...kena penuhi syarat grad itu ini lagi.dangs..
macam lah tu jugak kehidupan ini..tak semua yang kita nak tu, kita akan dapat.kan?

so, berbalik pada topik asal..
hopefully, apa yang aku dah enrol hari ni adalah yang terbaik buat aku..

dengan lafaz bismillah, aku memulakan sem baru ini dengan penuh harapan dan semangat..hihihi~

:)

2 comments:

Rose Linda said...

chaiyok2 kak nina..!
gdluck utk sem baru ok..
i love u i miss u ;)

p/s:thx call td.sedih sikit da last2 tu line xclear

cik nina said...

i love u too..miss u soooo muchh..tak saba nak balik umahhhh...aaaa..eyp..jgn sdey2 ye..nnt akak call lagi taw..hehe