Thursday, August 20, 2009

h1n1, kerja, sahabat


ok..ketika post ni di taip..aku kat umah..aku cuti hari ni..
tak pegi kerja..kenapa??..sebab aku nak rilek2 kat umah sorang2 la plaks..
betul laaaa..kalau aku cuti kerja before ni, sebab aku betul2 demam panas mcm hari tu..
n sebab aku nak jalan2 n merayau2 dgn membe..so, hari ni secara officiallynya..
aku dapat bersenang lenang cuti di rumah..iye~memang la sabtu ahad aku cuti..
tapi, time tu semua family ada kat umah...tak sama la cara masa dpt spend bila kat umah kan..


ok~tipu je aku cuti sebab nak rileks2 kat umah..tipu ok..
sebab walaupun penat gila melayan budak2 kat skolah tu,
aku happy dgn kerenah diorg..aku cuti sebab..sebab..aku takut kene h1n1 laaa..
bukan apa, orang yg tolong amikkan gambar2 aku ni a.k.a rakan sekerja kat kedai buku sekolah tu kan, akak die dah positif h1n1 taw...
so, bagi aku sepatutnya die kene kuarantin la kan..duk umah jgn kuar2 walaupun die tak kene virus tu..aku dah cakap dgn dia, kalau ika(nama budak tu, umur dia 18 tahun) nak cuti..rose tak kisah kene kerja sorang2..
tapi dia nak kerja gak, so aku sebagai yg tua beralah je la kan..sahabat beb..walaupun baru kenal, dia ni baik orangnya..so, dengan hati yg berat tak pasal2 aku cuti hari ni..huaa2..bukan ape, kalau dah cuti tu, meaning takde la gaji aku untuk hari ni..adoii..sdey2..dah la bulan ni, ade cuti skolah seminggu, meaning kalau sekolah cuti, automatik kami cuti gak la..yela, sape nak membeli belah kat kdai tu dah budak2 semua cuti..hurmm..

prevention is better than cure kan kan???

8 comments:

s.e said...

aku terpk. spe amek gamba ni?

Faiz said...

ko bc x s.e..die de ckp ika kn..lol

Afiq said...

eh, ada la orang yg nak beli. i nk p beli. hahahaha

s.e said...

cheh. kantoi x bc betul2 =P

rose said...

S.E-adoii..kamu nih~~~

faiz-haha..tengkiu2 tolong jawabkan eyh..

afiq-yeke?..bile nak turun kl?..haha

Viere said...

KL? Lpas raya kot. Nak p bulan posa rasa malas plak. Letih ja. Nnt dok kena sangkut jem dgn yg nak p shopping. ahaks.

-Shafawati- said...

best nyer dapat keje...

alicia-rnro said...

viere@afiq-haha..btol2..jem dgn org nak shopping2 lg..

shafa-best tu mmg best..tp bab penat tu yg x best..skolah tu ade 3ooo lbey students..mcm2 kerenah..pening kpale aku melayan..