Saturday, March 7, 2009

cuti..

Disebabkan kolej aku yg kecik tu jadi tuan rumah untuk program nadwah yg berlangsung, maka dgn tidak semena-mena dapat cuti dari 5-9 mac..

yg aku tak paham, kolej aku yg kecik tu jugak la mereka nak sumbatkan semua pelajar2 dari kolej2 MARA yg lain..blok ferempuan hanya ada 1 blok shj..
blok laki ada 3 bijik kesemuanya..
maka, students semacam dipaksa balik untuk mereka2 itu ditempatkan
di KMS yg kecil n kiyut miyut itu..
so, aku selaku ketua aras terpaksa slow talk dgn bdk2 yg rumah mereka dekat2 spt area KL, selangor dll yg mampu utk balik agar pulang ke rumah masing2.. malas nak buat mcm tu sbnarnya, tapi sebab arahan warden, aku just sampaikan je..sebab aku paham..ade sesetengah orang yg prefer utk belajar kat skolah drpd kat umah..
mula2 aku pun macam diorang gak, degil tak nak balik rumah, kononnya selesa nak study kat skolah..nak final exam ok..dah dekat sgt22 dah.. tapi akhirnya terpaksa akur gak..hahaha..aku hepi je dapat balik umah..study kat rumah lagi best sebenarnya, walaupun bnyk dugaan spt TV n dll..tapi seronok..

tadi aku pergi pasar tani..dgn mama, atuk n nenek..
last week, ari jumaat gak..aku pergi gak teman diorang pegi pasar tani tu..
biasalah, atuk nak beli ikan2, sayur2 kat situ..dia dah tak larat nak naik bas pegi pasar..kesian aku tgk dia..terketar2 kaki dia bila berjalan..aku tolong angkat barang2 yg dia beli..borak2 dgn dia..dia tanya aku macam2 soalan gak..
aku pun menyibuk gak beli makanan2 lain..char kuew teow dan yong tau foo..(tamak abih)..inilah antara part yg best kalau balik umah..
dapat beli makanan best2 kat pasar tani n pasar malam..
ermm..k la..nak tengok cerita raja lawak kat astro..huhu~
aku sokong team SEPAH..~

4 comments:

rif the great said...

betul, kat rumah banyak dugaan utk study.
btw, good luck rose.

emosah said...

sedapnya char koew tiow....

shahkang said...

syok la cuti
minggu dpn cuti seminggu plak kan

..alicia-rnro.. said...

rifqi-thanz..u too kat sane tu..

emosah-mmg sedap pon..hehe..

shah-yup2..mmg syok weyh....ko pun cuti kan..huhu~