Tuesday, March 31, 2009

no air

by jordan sparks and chris brown

situasi itu..

kamu berlari meninggalkan sesuatu atau kepada sesuatu?

*diam*

dia menjawab..
saya berlari kerana...
supaya saya boleh bernafas setelah penat berlari..
rasa bersalah itu telah lama wujud dlm diri ini..
hingga menyukarkan saya untuk bernafas..
saya suka berlari..
berlari membuat saya terlupa sebentar akan masalah yg dihadapi..

dia berlari dan terus berlari menuju sesuatu ingin dikejarnya
mungkin dia mengejar sesuatu yg pasti
dan mungkin juga
dia mengejar sesuatu yg tidak pasti..

atau mungkin juga..
dia berlari kerana ingin meninggalkan sesuatu yg sudah sepatutnya lama dia tinggalkan.. atau..
dia berlari kepada sesuatu yg sgt diingininya sejak sekian lama..
hanya pada dia..semua persoalan itu akan terjawab..

berlari dan terus berlarilah dia..
semoga dia akan temui jawapannya..
walaupun sepanjang larian byk dugaan yg mendatang..
kasut yg hampir haus..dahaga yg teramat..
tetapi dia tetap tabah..
diharapkan ada sahaja insan yg baik hati yg akan menghulurkan pertolongan
yg perlu kpdnya..
namun, tidak kurang juga insan yg cuba utk menjatuhkan dia di sepanjang larian..
ada juga yg hanya memandang sinis kepada dia..

semoga
senyuman manisnya akan kembali terukir di wajahnya..


p/s-happiness is not how much u have, but your capacity to enjoy what u have..

2 comments:

-Shafawati- said...

searching for 45.....

rose said...

yeahh..that's it!!~