Wednesday, March 11, 2009

Dobrý den

membe2 kat KMS ni dah ramai yg apply U kat situ..
*org lain yg nak pegi sane,aku pulak yg sibuk2 gune bahase kat situ dlm post ni*

tarikh tutup nak apply U kat situ ialah jumaat ni..
ramai la yg tgh dilema nak apply or tak..
so, aku ada jugak la sibuk2 bg pendapat 'ya' & 'tidak' knapa diorg patut mohon kat situ..tu sume bagi bg pandangan aku semata2 la..
ini semua turut brdasarkan pada.....hahaha..entahlah..
mungkin brdasarkan pemerhatian aku n sdikit2 cerita yg aku taw la psl bdk medic kat sane..aku ade gak promote tmpat2 kat situ kat diorg yg dtg bilik ni..aku tunjuk blog n facebook bdk2 medic kat sane n beberapa video
kat youtube yg aku prnah tgk before ni..huhu..

and kalau diorg apply situ, tak dpt apply UK da..
itu mengikut apa yg pengarah ckp laa..dia yg mntk kat org atas MARA supaye
bdk2 medic KMS ni, dpt tempat sama mcm kat banting..
ape2 pon, gud luck eyh korang sume..
ade la nampak sinar2 harapan korang nak pegi tempat slaen india tu..

all the best la korang~
marilah kite same2 berusaha utk 4 mei ini..

p/s-klu bukan bdk medic, nak try apply kat situ jugak bley tak?..plz2..
nanti bley jalan2 kat milan, venice, frankfurt, austria sume tu..

tolong la rose..sedar diri sket ok~jgn nak perasan kamu tu bdk medic..
itu cite2 kamu yg telah lame terkubur..jgn nak berangan dah..cukup2 la tu~

ahoj

6 comments:

s.e said...

y not go to india? i seriously dont mind =)

..alicia-rnro.. said...

huhu..ko tak kesah..
tapi bdk2 ni ramai yg kesah n brangan nak pi UK n czech tu..hahaha..

emosah said...

rose.....
jgn cakap mcm tu dong...
mn la tau nnt ko bleh sambung buat medic....
bleh gak aku sambung buat akaun...
tu pun kalau mara nak layan la...

..alicia-rnro.. said...

emosah-huk2..takde harapan dah wat medic..aku mmg minat giler bio..ak minat bab2 anatomy...aku tak takut darah..aku sronok n minat bab2 badan manusia...

tapi...

dari segi emosi..aku rase..aku tak cukup kuat..nnt katekan la aku tak dapat selamat pesakit..n die mati..nnt ak yg nangis dlu b4 bitaw fmly die yg ak x dpt slamatkan fmly die..

tak nak la cmtu..1 lg..nnt dok kat hospital je..keliling org sakit..nnt lame2 ak yg sakit n asyik sedih tgk org sakit...sdey la cmtu..ak x tahan nnt..

blog hopper said...

note: application ke uk for medic september 2009 entry dh tutup sejak october 2008 lagi...n it require ukcat, ielts, n many more things...
and...it's very hard to get a place in uk medical school with the itvw and all..
some still xdpt ape2 placement while some yg dh other sampai 3 offers...
tp for non-medic courses.. it's still possible to apply as the deadline for international students is on june 09

..alicia-rnro.. said...

blog hopper-siapakah anda??..thanz 4 da info..=)