Tuesday, August 26, 2008

down sgt2.........

Hari ni 1st day class slpas sminggu brcuti....
seronok tengok rakan-rakan yg sehat walafiat slamat kmbali ke class...
aku bawak kek chocolate yg mama masak ke class utk di kongsi brsama mereka...
rase hepi je dpt tgk 0rg laen same2 gmbira merasai ape yg kite ade...
namun,spt sume budak2 IB year 2 sedia maklum..
date line utk mnghntar EE adalah pada hari ini...
alhmdulillah, aku dpt jugak antar..
wlupun aku tahu hasilnya tidak sberapa

hari ini jugak,aku rase sedih sgt2...
kuiz chem yg diambil sbelum cuti, telah disemak oleh ckgu kami..
dan markah yg aku perolehi sgt2 tidak mmberansangkan..
selalu cmni..rase tensen sgt2...ckgu tnye pada aku...
ape masalah aku sbnrnye..aku katakan..
tidak ada apa2 ckgu..
saya paham apa yg ckgu ajarkan..
semasa di bilik guru td,
slepas aku berjumpe ckgu supervisor EE aku..

ade ckgu telah mnegur aku....
test chem x prnah lulus2 padaku..
rase nak mnangis jer..tapi aku tahan mase tu..
takpe2, aku akan brusaha kuat sem ini..
aku bukan maen2 smasa blaja..tanye la kwn2 aku..
ade bnyak ke bnde2 x brfaedah yg aku buat...
bnyak sgt kebnde jahat yg aku buat...
hari2 yg aku lalui kat sini rase cam...tak taw laa...

semasa menuruni tangga, aku mndapat mesej dr ckgu bm aku..
msg yg brbunyi..

jumpa ckgu kat lobi ye..cgu tnggu..
ckgu nak bg fried cmpedaklah..

ketika itu,hati aku sgt2 brbunga2 girang gmbira..
lame x dpt mkn cmpedak goreng..tibe2 dpt durian runtuh pula
ckgu sgt baek..kami brdua brborak2 smbil mkn di cafe...
trharu juga dibuatnya..slepas mmberi tnjuk ajar ttg EE,
beliau brmurah hati

utk blanje aku mkn...
ok2..
smpai di sini..
prjuangan harus ditruskan....

.
...janganlah kamu bersedih sesungguhnya Allah bersama kita...(At-Taubah: 40)

Dan sungguh akan Kami berikan cubaan kepadamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar. (al-Baqarah:155)

7 comments:

rif the great said...

a success person is not the one that not experiencing failure, but the one that failed, but wake up and try again.

Hasmah Markom said...

Allah swt dah kata....sebahagian rezeki yang diperoleh ini sebenarnya untuk dikongsi bersama yang lain. Terharu le pulak dengan penerimaan kamu tu...apa2pun hidup ini seperti rasa pada lidah....pahit, manis, masam dan ...Lain2 rasa lu fikir lah sendiri. Assmekom!

NuruL IzzaH said...

dun give up kayh...cbe lagi...dun worry...mmg perkara beyse time sem 3 nieh..study je..blum terlambat..'tomorrow it might change'

Afiq said...

gagal sekali tak be-erti gagal selamanya. teruskan berusaha.

dimana ada kemahuan di situ ada kejayaan. so jgn putus asa. belajar dari kesilapan. U mesti bleh pnya.. Insyallah.. Cuba lagi dan tingkatkan study tu

usop said...

gagal..
gagal..
gagal lg..
gagal lg..
skali lg gagal..
bl nk lulus ni??
sm gak, gagal lg..
dh tau dh, msti gagal pny..

tiba2..
lulus!!!
alangkah nikmatnya!!

cucur cempedak mmg sdp..

alicia keys said...

rif-thanz for the words...i will remember it

cikgu hasmah-ayat yg last tu dr cite nabil pelawak tu kan..huk2..

kak izzah-i will never give up..thanz sis!

afiq-brusaha,brusaha dan trus usaha..huaa3..learn form mistakes..i admit it..

usop-mmg..cucur cmpedak mmg sdap bangat!!!yg best..aku je yg dpt mkn..heh~~

emosah said...

rose...............
aku pun x penah gagal juga.....
tp lepas msk ib ni.....
memanjang je gagal......
nasib kita memang sama.....
waaa....