Wednesday, December 17, 2008

kedai buku..

semasa menunggu adik yg lelaki tu abih kelas tuisyennya tempoh hari..
saje2 melawat kdai buku itu..
terasa cepat gile mase..itu tempat aku kerje dulu, sebelum masuk KMS..
aku kerje kat situ bile habis PLKN..sambil2 amik lesen kete time tu..
melangkah masuk dalam tu..semua susunan masih same..
susunan yg aku pandai2 letak dulu, smpai aunty nyonya mara pon ade gak
nak ikut susunan die je, kami yg keje n susun n nak cari payah nnt
hahaha..lawak bile ingat nyonya tu ngamuk kat pkerja laen
yg curi2 tido kat stor atas or blakang2 tu.
kak alia, kak fiza dan kak mai masih ade di situ..
aku tegur r diorg..siap laga2 pipi lg ngan mereka..
windu gak keje situ..best woo..tauke baek..
keje takde r ringan sgt..n takde r berat sgt..
mop lantai..kemas2 brg..susun2 buku n mcm2 alat tulis,
layan2 customer nak buku ape, photostat, binding,jage stok..
kene check ape buku ape yg takde kat rak,
n klu takde kene amik kat stor atas..
seriously, mmg leh kurus keje
kat situ..
walaupun penat, tapi best drpd duk terperap kat umah..
bile diorg tanye, bile rose abih program kat seremban tu,
aku ckp r next year, bulan 5..
yeaahhaaa....

aku mungkin kembali ke situ dlm 6 bulan dari sekarang..
haha..cukup r tu berangan weyh..IB ko tak abih lagi
nak pk psl keje lak..ala..tak salah kan planning dr awal..
mr. lau(tauke kdai tu r) pun mcm bg je aku keje balik kat situ..
aku kan pekerje berdedikasi..haha..die tu dah kaye laa..
koperasi2 sekolah samai 5 buah skolah mmg die la yg pgg..
so, kdai bku tmpat aku keje tu, lebih merupakan stor die je..
all in all..best gak layan org2 cm bdk2 skolah n cikgu2 cari buku..
mcm2 perangai..dah la rose..baek u pi study..
merapu je kat sini
ok2..

2 comments:

emosah said...

wei...
nnt leh aku dpt buku free kan?
hehehe...

..alicia-rnro.. said...

buku free??muahaha..